Ana içeriğe atla

Öğrencimiz Buse Kılıç'ın Araştırma Yazısı Yayımlandı

 

 

Öğrencimiz Buse Kılıç'ın "Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları" stajı kapsamında yazdığı araştırma yazısı, TÜİÇ Akademi'nin web sayfası üzerinden yayımlandı. "Dijital Oyunlar ve Bilişimde Kadınların Türkiye ve Dünya Genelinde Konumu" başlıklı yazısında dijital oyun ve bilişim sektörlerinde toplumsal cinsiyet eşitsizliğini çeşitli yönlerden ele alan öğrencimizin yazısını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz: 

https://www.tuicakademi.org/dijital-oyunlar-ve-bilisimde-kadinlarin-turkiye-ve-dunya-genelinde-konumu/

 

Özet

1980’lerde hayatımıza giren dijital oyunlar günümüzde de eğlence sektörünün büyük bir kısmını oluşturuyor. Ancak geçmişte bilgisayarların “erkekler için” planlanmış bir oyuncak olarak piyasaya sürülmesi önce dijital oyun sektöründe sonra da bilişimde toplumsal cinsiyet eşitsizliği açıklığını iyice artırdı. Kadınlar oyun oynasalar bile oyun toplulukları tarafından dışlanıyor ve tacize uğruyorlar. Oyunlar ve oyun yapımcıları da kadın karakterleri ikinci plana atıyor ya da cinsel tatmin unsurlarını ön plana çıkararak erkek oyuncuların beğenisine sunuyorlar. Erkek çocukları teşvik ederken kız çocukları caydırma eğiliminde olan ebeveynler de oyun sektörünün ayrışmasında rol oynamaktadır.

Dijital oyunlardaki gelişmeler bilişimin seyrini de etkilemektedir. Oyun oynamak bilişimi ve kullanılan dijital araçları tanımakta yardımcı olurken; oyun oynamayan insanlar bu durumdan mahrum kalmaktadır. Yine dijital oyunların kapsayıcı olmaması kadınların teknolojide de aktif rol alan bireyler olmaması sonucunu doğurmaktadır. Çocukluğumuzda maruz kaldığımız görünürde önemsiz normatif davranışlar çığ gibi büyüyerek dünyanın yarısını oluşturan kadın nüfusunun kocaman bir sektörde yok sayıldığı bir gerçektir.